Tiedote: Uusi jäsen KOVAlle

Tiedote: Uusi jäsen KOVAlle

Kohtuuhintaisten vuokra- ja asumisoikeustalojen omistajat – KOVA ry:lle on tänään hyväksytty uusi jäsen. Se on Hattula-Kiinteistöt Oy.

KOVAn jäsenenä on nyt 113 yleishyödyllistä ja omakustannusperiaatteella toimivaa vuokratalo- ja asumisoikeusyhteisöä. KOVAn jäsenet omistavat nyt yhteensä noin 305 000 kohtuuhintaista vuokra- ja asumisoikeusasuntoa.

– KOVAn vuotta 2022 koskeva uutisointi on mukava aloittaa jäsenkasvulla. Uskon, että jäsenmäärämme kehittyy suotuisasti tänäkin vuonna. Tämä vahvistaa KOVAn entisestään laajaa edustavuutta vuokratalo- ja asumisoikeusyhtiöiden keskuudessa, KOVAn toimitusjohtaja Jouni Parkkonen iloitsee.

Hattula-Kiinteistöt Oy on vuonna 1999 perustettu, yleishyödyllinen ja omakustannusperiaatteella toimiva, Hattulan kunnan kokonaan omistama vuokrataloyhtiö. Yhtiö omistaa tällä hetkellä 299 vuokra-asuntoa. Yhtiö on kunnan suurin vuokranantaja. Yhtiön vuokra-asunnot sijaitsevat eri puolilla kuntaa. Yhtiön asuntokannan keskivuokra vuonna 2021 oli 11,54 euroa neliöltä kuukaudessa.

Toimitusjohtaja Jouni Parkkonen, KOVA, puh. 040 593 3338, jouni.parkkonen@kovary.fi

Toimitusjohtaja Miia Nuuttila, Hattula-Kiinteistöt Oy, puh. 050 463 7707, miia.nuuttila@hattula.fi

KOVA lyhyesti

Kohtuuhintaisten vuokra- ja asumisoikeustalojen omistajat – KOVA ry on yleishyödyllisten ja omakustannusperusteella toimivien vuokratalo- ja asumisoikeusyhteisöjen suurin edunvalvonta-, palvelu- ja yhteistyöjärjestö. KOVAn jäsenet omistavat pääasiassa joko normaaleja vuokra-asuntoja tai asumisoikeusasuntoja. Osa KOVAn jäsenistä omistaa myös erityisryhmien vuokra-asuntoja, kuten palvelu-, opiskelija- ja nuorisoasuntoja.

KOVAlla on 113 jäsenyhteisöä. Niiden pysyvässä omistuksessa on yhteensä noin 305 000 vuokra- ja asumisoikeusasuntoa, joissa asuu noin 500 000 henkilöä. KOVAn jäsenet toimivat yli 100 kunnassa. KOVAn jäsenet omistavat yli 80 prosenttia rajoituksenalaisista normaaleista ARA-vuokra-asunnoista, yli 65 prosenttia kaikista rajoituksenalaista ARA-vuokra-asunnoista Suomessa ja noin 90 prosenttia asumisoikeusasunnoista Suomessa. KOVAn jäsenet aloittivat vuonna 2021 yhteensä lähes 7 000 kohtuuhintaisen vuokra- ja asumisoikeusasunnon rakennuttamisen.

KOVA edustaa pitkäjänteisiä, pysyviä ja turvallisia vuokra- ja asumisoikeusasuntojen omistajia ja vuokranantajia. KOVA kehittää vuokratalo- ja asumisoikeusyhteisöjen toimintaedellytyksiä tekemällä vuokratalo- ja asumisoikeusyhteisöille Suomen parasta edunvalvontaa. KOVAn jäsenyhteisöt ylläpitävät asuntomarkkinoilla kilpailua, erityisesti hintakilpailua. KOVAn jäsenistö toimii siten, että pienituloisillakin ihmisillä on varaa laadukkaaseen ja kohtuuhintaiseen asumiseen.